Spor Bilimleri Fakültesi

Spor Bilimleri Fakültesi

Farklılıkla Öğrenme (Differential Learning) Eğitimi Tamamlandı.

Avrupa Birliği "Erasmus +“ Eğitim Programları çerçevesinde düzenlenen Farklılıkla Öğrenme (Differential Learning) konulu seminerin 3. etabı 10-11 Aralık 2015 tarihlerinde üniversitemiz Anadoluhisarı Yerleşkesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nda yapıldı. BESYO Müdürü Prof.Dr. Salih Pınar’ın açılış konuşmasıyla başlayan seminere, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı Başkanı Prof.Dr. Güven Erdil ile Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü'nden Yrd.Doç.Dr. Sinan Bozkurt’un yanı sıra, seminerin konuğu olarak Mainz Üniversitesi Spor Bilimleri Ana Bilim Dalı Başkanı Prof.Dr. Wolfgang Schöllhorn ve Hamburg Üniversitesi Spor Bilimleri Yüksek Lisans ve Alman Futbol Federasyonu UEFA-A Lisans sahibi Hüseyin Akın da eğitimci ve konuşmacı olarak katıldı. Seminerin açılışında Prof. Dr. Wolfgang Schöllhorn tarafından Farklılıkla Öğrenme Teorisi isimli sunum yapıldı. Sunumların ardından atletizm pistinde ve futbol sahasında uygulamalı Farklılıkla Öğrenme metotları üzerinde çalışıldı. Seminerin ikinci gününde kapalı spor salonunda voleybol ve basketbolda Farklılıkla Öğrenme metotlarıyla ilgili uygulamalar yapıldı. Başarılı geçen seminere öğretim elemanları ve öğrenciler yoğun ilgi gösterdi.

Sayın Schöllhorn’nun sunumunda klasik antrenman yöntemlerine göre Farklılıkla Öğrenme metotunun çok daha etkili olduğu savunulmuştur. En güncel araştırma ve tespitlerde klasik yöntemlerle çalışan sporcu kontrol gruplarına göre Farklılıkla Öğrenme metodunda:

  • Futbol şut ve pas çalışmalarında vuruşların isabeti daha yüksek oranda olduğu tespit edilmiştir.
  • Futbol pas alma ve top hakimiyeti çalışmalarında top kontrolü daha yüksek oranda yapılabilindiği tespit edilmiştir.
  • Kuvvet çalışmalarında (örn. bench press) sporcularda daha fazla kuvvet gelişimi oluştuğu tespit edilmiştir.
  • Voleybolda manşet vuruşlarının daha isabetli olduğu tespit edilmiştir.
  • Bisiklet sporcularında dayanıklılık çalışmalarında laktik asit değerlerinde ve nabız ölçümlerinde değerlerin bariz şekilde daha düşük olduğu tespit edilmistir.

 

 

Konuyla ilgili daha yakından ilgilenmek istiyenler Prof. Wolfgang Schöllhorn’nun "Differential Learning (Farklılıkla Öğrenme)" konulu makalelerine alttaki linklerden ulaşabilirler.

Makaleler Almanca ve İngilizce’dir:

http://uni-mainz.academia.edu/WolfgangSch%C3%B6llhorn

https://sport.uni-mainz.de/publikationsliste/

  • Daha önce yapılan etkinlik hakkında detaylı bilgi için linke tıklayınız.

Bu sayfa Spor Bilimleri Fakültesi tarafından en son 24.02.2016 10:08:08 tarihinde güncellenmiştir.